گسکت های لاستیکی (Elastomers Gasket)

لاستیک ها یکی از متداولترین و اصلی ترین مواد در صنعت آب بندی می باشد که در محدوده دمایی بین 50°C to +120°C  کاربرد دارد. گسکت های لاستیکی دارای اشکال مختلف و در متریال های مختلف می باشد. شرکت آترا سیل صنعت عمدتا تمرکز در تولید گسکت های لاستیکی مخصوص فلنج، گسکت های درب منهول ، گسکت های درپوش و اورینگ دارد.

Nitrile Rubber
(Buna-N)
NBR یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین لاستیک در صنایع مختلف می باشد. از خواص این لاستیک می توان مقاومت عالی در برابر فراورده های نفتی و فشرده پذیری عالی ، مقاومت در برابر پارگی و سایش نام برد. اما این گسکت در برابر گاز ازون ، نور خورشید یا هوای آزاد مقاومت خوبی ندارد مگر اینکه با مواد دیگری به طور خاصی ترکیب شده باشد. این گسکت نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا در نزدیکی تاسیسات الکتریکی که ممکن است هوای اطراف را به ازن تبدیل کنند ، قرار گیرند.
رنج دمایی : -40°C To +120°C

Fluorocarbon
(Viton, FKM or Fluorel)
FKM یا VITON نوعی لاستیک با فناوری پیشرفته می باشد. این الاستومر برای مقاومت در برابر گرما، روغن و مواد شیمیایی طراحی شده است. وایتون در برابر هیدروکربن های هالوژنه ، آروماتیک ها ، اسیدهای غلیظ ، مواد قلیایی ، روغن گیاهی و حیوانی مقاومت می کند. بهترین سختی برای گسکت های وایتون SHORE A durometer 75 می باشد.
رنج دمایی : -30°C to +200°C

 

EPDM
(ethylene propylene diene monomer )
EPDM یک ورق سیاه رنگ با مقاوت زیاد در برابر فرسایش هوا ، گاز ازون و اشعه ماورا بنفش است. EPDM همچنین مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و خواص الکتریکی خوبی را فراهم می کند. EPDM مقاومت خوبی در برابر بخار، آب و حلالهای اکسیژنه دارد.
رنج دمایی: -50°C TO +150°C

 

Chloroprene
(Neoprene)
در برابر فراورده های نفتی نسبتا مقاوم است و همچنین مقاومت خوبی نسبت به فرسایش هوا و گاز ازون دارد و همچنین قابلیت فشرده پذبری بالایی برای آب بندی دارد. این گسکت در صنایع برودتی کاربرد فراوانی دارد به طور مثال نسبت به گاز فرئون.
رنج دمایی:-50°C TO +120°C

 

Silicone
گسکت های سیلیکونی ، موادی کاملا متنوع و ایده آل برای طیف وسیعی از کاربردها می باشند. گسکت های سیلیکونی مقاوم در برابر دما، فرسایش هوا ، گاز ازون ، اشعه ماورا بنفش می باشد. یکی دیگر از خواص این گسکت نسوز بودن آن است. این گسکت در برابر تغییرات فشار مقاومت مناسبی دارد که به ما امکان می دهد در طی سالهای متمادی آب بندی مناسبی داشته باشد.
رنج دمایی :-60°C TO +230°C

 

SBR
(Styrene Butadiene Rubber)
گسکت SBR بسیار کم هزینه و برای کاربردهای ضعیف بسیار مناسب است به طور مثال به عنوان واشر و آب بند در خصوص لوله کشی ساختمانی برای آب گرم و سرد استفاده می شود. این گسکت مقاومت سایشی مناسبی دارد و برای سیال های غیر روغنی که فشار پایینی دارند مناسب است .
رنج دمایی: -30°C TO +90°C

 

این شرکت توانایی تامین سایر گسکت های با متریال ذیل را دارد:

White FDA Nitrile
Hypalon®
Cloth Inserted Rubber
Diaphragm
White Neoprene

تماس با آتراسیل

  • تهران خیابان شهید مطهری خیابان کوه نور خیابان سوم پلاک 21 واحد 2
  • 02188174765
  • 02188539072
  • info@atraseal.com
  • www.Atraseal.ir